Author Topic: Unidentified tiken d&t  (Read 104 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline johnkooij

• Member
  • **
Unidentified tiken d&t
« on: May 10, 2019, 08:01:12 PM »
This is a 24 mm brass token, reverse blank. Who knows anyting about it?

Offline eurocoin

• Indexer
  • Honorary Member
Re: Unidentified tiken d&t
« Reply #1 on: July 14, 2019, 12:52:47 PM »
The logo on the token is that of local political party 'Dorpsbelangen en toerisme'. A party that is only active in the council of the municipality of Sluis. It was founded in 1970.

Offline Figleaf

• Administrator
  • Honorary Member
« Reply #2 on: July 14, 2019, 01:08:55 PM »
And another one! Great going.

d&t is Dorpsbelang en Toerisme (Village interests and tourism). The party web site is here.

Sluis in Wikipedia.

Advertising token?

Peter
An unidentified coin is a piece of metal. An identified coin is a piece of history.

Offline johnkooij

• Member
  • **
« Reply #3 on: July 15, 2019, 11:38:43 AM »
Dit is weer prima info, hiermee kon ik verder. De Gemeente Sluis schrijft mij het volgende:
"D&T is een politieke groepering in de gemeente Sluis en heeft deze penning laten maken als promotiemateriaal voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2010 of eerder. De penning is bedoeld als winkelwagen muntje. De penning is gemaakt door een bedrijfje dat toen in Breskens gevestigd was als ik me goed herinner."

De penning past dus in de rubriek RO.

This is once again great info, I have made progress with it. The Municipality of Sluis wrote me:

"D&T is a political group in the municipality of Sluis and has had this medal made as promotional material for the municipal elections of 2010 or earlier. of 2010 or earlier. The medal is intended as a shopping cart coin. The medal was made by a company that at the time was based in Breskens if I remember correctly."

The token therefore fits in the RO section.
« Last Edit: July 15, 2019, 11:58:08 AM by Figleaf »

Offline eurocoin

• Indexer
  • Honorary Member
« Reply #4 on: July 15, 2019, 01:03:02 PM »
Interessant. Indien de verstrekte informatie inderdaad juist is, zal het bedrijf waar hij naar verwijst meer dan waarschijnlijk Scheldemunt BV van muntmeester Jan Schoonaard zijn dat in Breskens gevestigd was.

Interesting. If correct, the company he refers to in Breskens must have been Scheldemunt BV of mintmaster Jan Schoonaard that was located there.